نخستین جلسه‌ی هیئت مدیره‌ی جدید انجمن ستاره شناسی اهواز تشکیل شد. در این جلسه که با حضور اعضای رسمی برپا شده بود، درباره برنامه‌های اجرایی در سال جهانی ستاره شناسی تصمیماتی گرفته شده است.
در این جلسه خسرو جعفری زاده مدیر انجمن درباره برنامه های کلی در سال جهانی ستاره شناسی را تشریح نمودند و سپس اعضای هیئت مدیره، نسترن حاجی آقایی، مهدی جمشیدی پور، سید جلال جزایری، فاطمه شنبه زاده و منصوره مدنی، درباره‌ی موارد زیر تصمیم گیری شد.

* نخستین گردهمایی انجمن‌های ستاره شناسی استان خوزستان در روز 24 بهمن ماه در تالار شورای اسلامی شهر اهواز برگزار می شود. در این گردهمایی انجمن‌های ستاره شناسی از شهرهای شوشتر، دزفول، سوسنگرد، خرمشهر، آبادان، بهبهان، رامهرمز و ماهشهر حضور خواهند داشت و درباره برنامه های سال جهانی ستاره شناسی تصمیم گیری خواهد شد.

*  نخستین مسابقه‌ی نقاشی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان با موضوع "رویای من و آسمان" در سراسر استان خوزستان برگزار خواهد شد. شرکت در این مسابقه برای همه علاقه مندان آزاد است و به نفرات برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا می شود. ضمناً صندوق پستی 1044-61555 برای دریافت نقاشی های این مسابقه درنظر گرفته شد. مسئولیت هماهنگی و دبیری اجرایی این مسابقه سرکار خانم حاجی آقایی خواهند بود. این مسابقه به طور رسمی از روز 1 اسفند آغاز خواهد شد.

* برگزاری برنامه‌های آموزشی جهت افراد نابینا و ناشنوا در برنامه‌ی کار انجمن قرار گرفت. برای این منظور سرکار خانم مدنی و عطار و آقای جمشیدی جهت هماهنگی با اداره مربوطه تعیین شدند. در این طرح اعضای انجمن ستاره شناسی اهواز برنامه های ویژه ای جهت آموزش این عزیزان اجرا خواهد نمود که در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

* اعضای تیم مسابقه‌ی ماراتن مسیه در سال 1388 نیز در برنام‌ی رصدی که در روز 10 بهمن اجرا خواهد شد، اعلام می شوند.

* شب یوری گارین در روز 23 فروردین 1388 همزمان با سراسر ایران برگزار می شود. این برنامه با مدیریت خسرو جعفری زاده در تالار شورای اسلامی شهر اهواز خواهد بود  و برنامه های آن متعاقباً اعلام می گردد.

* برنامه‌ی  100 ساعت ستاره شناسی در سطح شهر اهواز و استان خوزستان برگزار می شود. که از روز 13 فروردین و به مدت 4 روز است. برنامه‌ی کلی آن در هفته دوم اسفند اعلام می شود.
 
به دلیل کمبود وقت، ادامه جلسه به روز یکشنبه 13 بهمن ماه موکول شد.