دراین كارگاه تعدادی از اساتید محترم دانشگاه، دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه ولی عصر(عج)، تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید با هنر كرمان، اعضای پزوهشكده كرمان، دانش آموزان مدارس علامه حلی و فرزانگان شركت داشتند.

پس از تلاوت قرآن كریم و خوش آمد گویی جناب آقای دكتر رنجبر عسكری ( ازاساتید فیزیك دانشگاه )، سمینار آقای مصطفی خسروی پیرامون منظومه شمسی و اجزای آن، سیاركها و دنباله دارها وانواع آنها آغاز گردید. ایشان همچنین توضیحات كاملی در مورد نجوم آماتوری و منجم آماتور ارائه دادند. سمینار آقای خسروی تا ساعت ۱۲:۳۰ ادامه یافت. پس از اتمام بخش اول با حضور اساتید محترم دانشگاه چند عكس یادگاری گرفته شد.

بخش دوم کارگاه از ساعت ۱۴:۳۰ با سخنرانی آقای خسرو جعفری زاده پیرامون معرفی وساخت انواع تلسكوپها شروع شد.كه در این قسمت ایشان درمورد تلسكوپهای شكستی ، نیوتنی و انواع مختلف تلسكوپ نیوتنی از جمله كاسگرین و اشمیت كاسگرین و همچنین ساختار این تلسكوپها،ایبراهی در تلسكوپها، و CCD توضیحاتی ارائه دادند. سخنرانی ایشان تا ساعت ۱۶ ادامه یافت.

کارگاه ستاره شناسی رفسنجان در سال ۱۳۸۶

بعد از پذیرایی،قسمت سوم كارگاه با سخنرانی آقای امیرحسین ابوالفتح در رابطه با عكاسی نجومی آغاز شد . در این قسمت ایشان روشهای عكاسی نجومی، وسیله های لازم برای رصد و همچنین نكاتی درمورد عكاسی از عمق آسمان را بیان كردند. پخش اسلایدهایی از اعماق آسمان كه توسط ایشان گرفته شده بود پایان بخش این قسمت از برنامه بود.

آخرین برنامه که پس از استراحتی کوتاه بود، بررسی و آموزش نرم افزار SkyMap بوسیله آقای خسرو جعفری زاده بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

کارگاه ستاره شناسی رفسنجان در سال ۱۳۸۶

این کارگاه یک روزه در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به کار خود پایان داد و فصل جدیدی در پیش روی علاقه مندان به ستاره شناسی در شهر رفسنجان آغاز شد.