گروه رویت هلال انجمن ستاره شناسی اهواز طی جلسه ای در تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۸۵ با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، جناب آقای دکتر حیدری، قرار بر این شد دو گروه به منطقه امام زاده عبدلله در ارتفاعات شمال شرقی استان خوزستان( گروه اول) و دهلاویه در غرب اهواز (گروه) اعزام کند. گروه اول متشکل از خسرو جعفری زاده، مهدی جمشیدی، حمیدرضا خلیلی و گروه دوم رضا جعفری زاده بودند که به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

تجهیزات گروه ها بوسیله انجمن ستاره شناسی تهیه شده بود و گروه اول تلسکوپ ۸ اینچی، دوربین دوچشمی ۱۵X۷۰ و تلسکوپ ۴ اینچی و گروه دوم تلسکوپ ۶ اینچی و دوربین دوچشمی ۲۰X۵۰ دراختیار داشتند. وسیله نقلیه از طرف دفتر محترم نمایندگی ولی فقیه تهیه و یک دستگاه پرادو و یک دستگاه تویوتا هایلوکس برای این رویت آماده شد.

گروه اول در ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۱ آبانماه حرکت خود را آغاز کرد و در بین راه روحانی عزیز جناب آقای کعب و مهر نیز به آنها پیوست. طول مسافت راه ۲۸۰ کیلومتر و ارتفاعات ۲۲۰۰ متری ارتفاعات باغملک بود. ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به محل مورد نظر رسیدند. در این زمان ابرها افق را پوشانده بودند و این روال تا آخرین لحظات رصد ادامه داشت اما سیاره مشتری رصد شد. گروه دوم نیز به ابر خورده بود و فقط توانست مشتری را رصد کنند. بنابراین هلال شامگاهی شوال ۱۴۲۷ در اهواز رصد نشد.

در پایان از آقایان علی باوی، مهدی باوی، جناب آقای زارعی و یونسی کمال تشکر را داریم