فعالیت های یک انجمن نشان از بار علمی و پشتوانه نیروهای آن دارد. سومین گشت رصدی انجمن ستاره شناسی اهواز در تارخهای ۷ و ۸ مرداد ۱۳۸۵ به سرپرستی آقای خسرو جعفری زاده در محل رصدگاه سردشت ( دزفول ) برگزار شد.

بعد از ظهر هفتم مرداد ساعت ۱۵ تعداد ۱۷ نفر از اعضای انجمن بوسیله مینی بوس به سوی سردشت حرکت کردند. دمای هوا در این روز ۴۷ درجه بود و این تأثیر زیادی بر رفتار و اعصاب رصدگران میگذاشت. به همنی دلیل مینی بوس کولر دار تهیه شده بود. گرای هوا شیشه های مینی بوس را مانند دیواره کوره آتش کرده بود ولی علاقه مندان به راه خود ادامه می دادند. ساعت ۱۹ به محل مورد نظر رسیدیم. بازهم مدرسه راهنمایی امیرکبیر میزبان این گروه بود و به همت آقای شهرانی ( ریاست اداره اموزش و پرورش سردشت ) این امکانات فراهم آمده بود.

تجهیزات گروه در این گشت تلسکوپ TAL۱۲۰ و تلسکوپ Vixen ۵ اینچی، دوربین دوچشمی ۱۵X۷۰ ( دو دستاه ) و …. بود. پس از پربایی تلسکوپها و دیگر تجهیزات افراد استراحت کوتاهی داشتند. افراد علاقه مند به گروه های مختلفی تقسیم شدند : صورتهای فلکی، اجراتم اعماق آسمان و ….

 

آقای محمدی در این شب به رصد شهابها پرداخت و تعداد ۶۰ شهاب برساووشی را ثبت نمود. آقای جودزاده به رصد اجرام اعماق آسمان ( خود را برای ماراتن صوفی آماده میکرد ) خانم ساسان و رضائیان رصد اجرام اعماق آسمان را برای اولین بار تجربه میکردند و با تلسکوپ TAL۱۲۰ تعداد ۱۵ جرم مسیره را رصد کردند، خانمها خادمی و عجم رصد اجرام مسیه و خانمها فتاحی، جولا، نوروزیان، بجودکی و بنده با دوربین دوچشمی ۱۵X۷۰ به رصد اجرام مسیه در قوس و عقرب پرداختیم. جزایری، گنج و خلیلی صورتهای فلکی را در دستور کار خود داشتند.

در این بین آقای خسرو جعفری زاده به اماده کردن پیمان جود زاده بعنوان نماینده اصلی انجمن ستاره شناسی اهواز در ماراتن صوفی آموزشهای لازم را دادند. امیدواریم که ایشان بتوانند در این رقابت رتبه قابل قبولی بدست آورند. دیگر خبر خوب در این برنامه رصدی قبول شدن یکی از اعضای انجمن در دبیرستان فرزانگان اهواز بود که جای شکر دارد.

ساعت ۴:۳۰ دقیقه این گشت رصدی نیز بصورت رسمی پایان یافت و امنید است که با همت دیگر اعضای انجمن در آینده شاهد برنامه های دیگری در شهر اهواز باشیم. شهر عزیزمان اهواز ساعت ۹ شاهد ورود اعضای انجمن بود و البته که بعد از ظهر یکشنبه کلاس ستاره شناسی هم برگزار شد!!!!