در طی این مدت انجمن ستاره شناسی اهواز تعداد بسیاری برنامه آموزشی و تفریحی را برای عموم مردم برگزار نموده است. رصدهای خیابانی، سمینارهای مختلف در دانشگاه و مدارس از جمله برنامه های اجرا شده در طی 20 روز گذشته است. یکی از برنامه‌های اجرا شده در مدرسه فردوسی اهواز بود. رصد در دو نوبت پسرانه و دخترانه و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( 20 و 21 آذرماه 1387 ) برگزار گردید.
گزارش رصد دبستان پسرانه فردوسی ( چهارشنبه 20 آذرماه 1387 )
با هماهنگی های انجام گرفته میان مدیر محترم دبستان جناب آقای علی پور این برنامه رصدی از ساعت 16:45 آغاز گردید. به دلیل تعداد بسیار زیاد دانش آموزان، آنان به 3 گروه 30 نفره تقسیم شدند. آقای خسرو جعفری زاده در ابتدا با توضیحاتی درباره منظومه شمسی، پیدایش خورشید، سیاره‌ها، کهکشان و ... ذهن دانش آموزان را با دید وسیعتری به نظاره آسمان کشاند. سیاره زهره و چگونگی تشکیل  هلال این سیاره، سیاره مشتری و دلیل وجود ابر و لکه مشتری و ... . اولین جسم آسمانی رصد شده برای این علاقه مندان، ماه بود. رصد گودالهای بسیار زیاد آن برای دانش آموزان بسیار جذاب و دیدنی بود. سپس سیاره زهره را از پشت تلسکوپ با بزرگنمایی 120 و 240 برابر مشاهده می کردند. برخی از دانش آموزان نیز با تعجب به سیاره زهره خیره می شدند. در این بین آقایان جعفری زاده و جمشیدی پور در خلال این رصد برای آنان توضیحاتی درباره بیشتر موضوعات دنیای ستاره شناسی را می دادند.
در پایان برنامه نیز انجمن اولیا و مربیان مدرسه به همراه تعداد بسیاری از خانواده ها نیز به رصد سیاره زهره، خوشه پروین و ماه پرداختند.
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
Image
 
 
گزارش رصد دبستان دخترانه  22 بهمن ( پنچشنبه 21 آذرماه  1387 )
پس از برگزاری رصد در دبستان پسرانه فردوسی، شب بعد مدرسه دخترانه فردوسی میزبان تلسکوپ‌های انجمن ستاره‌شناسی اهواز بود. برنامه رصد از ساعت 16:30 با رصد سیاره ناهید و ماه آغاز شد. پس از این جسم آسمانی سیاره مشتری در ساعت 17:15 دقیقه در پش چشم آنان قرار گرفت و با توضیحات مدیر انجمن ادامه یافت. در ادامه برنامه اسلایدهای زیبای دنیای ستاره‌شناسی به همراه پخش تصاویر واقعی سیاره ناهید و مشتری به همراه ماه برای دانش آموزان پخش شد. در ادامه برنامه سوالات دانش آموزان درباره عالم اطراف ما و منظومه شمسی پاسخ داده شد. این برنامه نیز در ساعت 19 به پایان رسید و گامی دیگر در گسترش علم ستاره شناسی و آغاز سال جهانی ستاره شناسی برداشته شد.

در پایان از آقای علی پور مدیر محترم دبستان پسرانه و خانم خلیلیان مدیر محترم دبستان دخترانه، آقایان مهدی جمشیدی پور و پویا یاسین زاده کمال تشکر و قدردانی را داریم
 
Image
 
Image
 
Image